25 Mayıs 2007 Cuma

merhaba

başlamak bitirmenin yarısıdır. gerçi hiç bitmesin, sürece bakalım ne olacak. yazdın mı senden çıkar…
burada yapmak istediğim tarihe olan merakımla, bencileyin düşüncelerimi ola ki şahitlik edenlerle de çakıştırarak kayda geçirmek. kimbilir belki birileri de gelecekte… anladınız değil mi?
insan merak eder. ediyor yahu basbayağı (benim ilk sebebim). ya da kendini var etmek için (hem birey hem topluluk hem de toplum olarak) bir gelenekle bağ kurmak ister ya da o geleneği hatta bizzat kurar. insanlığı soyut olarak kavramak ister, gene insanlığın oluşturduğu kategorilerle akla mantığa uygun kılmak ister tüm yaşamı: tarih yapar, okur, yazar. bence bu işle ilgi bunlardan mütevellit. ha, meşru bulursunuz, eleştirirsiniz bu sebepleri o işin idealini elinde bir metre gibi tutup konuşmak. ama gerçek böyle. hatta tarih uğraşısını akademik bir iş olarak yapan için bile bu sebepler etken olabilir. olduğuna tanıdığım ve konuştuğum kişilerden şahidim. zaten herhalde tarihle uğraşan sadece kendine de olsa benim geçmişe olan ilgim şu şu nedenden, bu yüzden de şu şu noktalar benim zayıf karnım, beni bu noktalarda sınayabilirler, sınasınlar diyebilmeli, demeli.
tarih üzerine okuyup konuşup düşününce yazmak da yüksek bir olasılık. o zaman kayıt bırakmaktan bahsedelim. bu da bir sebep olarak sayılabilir (nitekim ikinci paragraf göz kırpıyor…). işte kaydımdır: yazıyı çözen 21 mayıs 2007 pazartesi’nde saat 10:07′de tarihe düştüğüm işbu kaydı okursa ben de her ne kütlede ne karbonu isem bin kez şad olur, kendimi geleceğe bırakmış olurum.
bu konu üzerine düşünceler devam edecek.

1 yorum:

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.